Beretninger

Fiskehistorier fra Team ØRNEN.
  • 1 (nuværende)
  • 2
Nyt fra Sportsfiskeren.dk
Stik imod den faglige og juridiske vurdering valgte et flertal i Viborg Kommunes Klima-, Miljø- og Naturudvalg i dag at arbejde for fortsat vandindvinding til Tangeværket. Danmarks Sportsfiskerforbund kalder beslutningen dybt kritisabel og ulovlig. Nu går…
Greenpeace er i disse dage på ekspedition i danske fjorde og kystvande for at dokumentere iltsvind og sætte fokus på havmiljøets kritiske tilstand. Onsdag gik turen til Vejle Fjord, hvor Danmarks Sportsfiskerforbund var med på vandet.
Elsker du tørfluefiskeri? Når du bor tæt på kysten og langt fra åen, er der håb, men du skal ud i sommernatten.
Nyt fra Fisk og Fri
17. aug. 2026
Findes der noget skønnere end at dase i en jolle i selskab med familien på en rigtig dansk sommerdag, mens man nyder synet af glade unger, der hiver hornfisk, fladfisk, sild eller makreller op fra dybet? Hvis man holder sig til de elementære sikkerhedsreg…
16. aug. 2026
I sommermånederne, hvor føderigdommen langs kystens bugter og vige er allerstørst, kan du opleve et hektisk og nervepirrende fiskeri efter havørreder på knæ- og ankeldybt vand. Men du skal kende din besøgstid ... Indlægget SWC KUTLING: MED KYSTFLUE EFTER …
15. aug. 2026
Som du måske har bemærket, er der for et stykke tid siden kommet et nyt menupunkt på fiskogfri.dk, der hedder ”Fiskearter”, hvor du kan få det fulde overblik over fiskeriet efter de enkelte arter ... Indlægget FÅ OVERBLIKKET OVER FISKERIET EFTER GEDDE OG …
14. aug. 2026
Sensommeren har indtil videre budt på en del gode kystørred rundt omkring i landet – blandt andet på Lolland: - Jeg var forleden på en kort tur på Lollands sydkyst med min søn Emil... Indlægget DAIWA OPEN 2026: EN SMUK HAVØRRED PÅ BOMBARDA OG FLUE blev fø…
14. aug. 2026
- Vi var forleden taget til kysten i håbet, om der skulle være en enkelt pighvar eller noget andet godt, fortæller Bjarne Højlund. - Jeg elsker bare sommeraftener ved stranden med ... Indlægget DAIWA OPEN 2026: EN SKRUBBE I SOLFORMØRKELSEN blev først udgi…