Beretninger

Fiskehistorier fra Team ØRNEN.

Fjordtur nr. 14

5. jul. 2025 08.37
Årets fjordtur blev kortere end først planlagt, men gennemført med succes…
LÆS MERE
54 beretninger i databasen!
Nyt fra Sportsfiskeren.dk
Da DTU Aqua undersøgte bækørredbestanden i Tversted Å i 2023 og 2024, fandt de en usædvanlig flot bækørredbestand, der var resultat af lokalt vandplejearbejde gennem en årrække. Nu viser en ny undersøgelse, at bestanden er spoleret som følge af spildevand…
Lørdag den 13. juni er der masser af aktiviteter under overskriften ”OPLEV havet” ved søsportscenteret i Assens. Assens og Omegns Sportsfiskerforening er blandt arrangørerne, og de står klar med fiskegrej til børn og voksne, der kigger forbi.
Bredemoserenden ved Langå på Østfyn er igen blevet ramt af en alvorlig forurening, som har slået alt liv ihjel på en længere strækning af vandløbet. Nyborg Kommune arbejder nu på at lokalisere og stoppe forureningen, der sandsynligvis skyldes ensilagesaft…
Nyt fra Fisk og Fri
1. jun. 2026
Daiwa har netop introduceret to prisvenlige put and take stænger, der er som skabt til en super hyggelig dag ved putten med hele familien. De velafbalancerede stænger er både relativt lette og følsomme, men også stærke nok til at tage de knubs det i praks…
1. jun. 2026
- Min kammerat Victor og jeg var i fredags ude at se, om vi kunne fange nogen karper, fortæller Oliver Nielsen: - Det kunne vi godt – og fangede allerede på den første korte dagstur en flot.... Indlægget TRE PR-KARPER PÅ ÉN WEEKEND blev først udgivet på F…
1. jun. 2026
Fra og med i dag er sandartens fredning ophørt, hvilket betyder, at du i den kommende tid kan se frem til masser af gode fisketimer efter denne spændende rovfisk.... Indlægget SANDARTPREMIERE 2026 blev først udgivet på Fisk & Fri.
31. maj 2026
Langs den næsten endeløse kyst fra Skagen i nord til Agger Tange i syd, ligger masser af gode, men forholdsvis ukendte havørredpladser. Ved første øjekast kan det virke håbløst, for hvor.... Indlægget HAVØRRED – KYSTGUIDE TIL FISKEPLADSER I NORDVESTJYLLAN…
31. maj 2026
- Vi var en tur til Marienlyst, da jeg tænkte, at jeg burde fiske lidt fra Kronborg, fortæller Alfred Weinholdt: - Så jeg pakkede hornfiskegrejet om morgenen, og så smuttede vi ellers til kysten... Indlægget WESTIN CUP 2026: PÅ HORNFISKEHOTELLET VED KRON…