Esbjerg Kommune har i samarbejde med DTU Aqua igangsat en undersøgelse af fiskenes vandringer i Ribe Å-systemet, ikke mindst hvordan de finder vej gennem opstemningerne i Ribe by.
Der var spænding til det allersidste kast, da Danmarks Sportsfiskerforbund i samarbejde med Fffd afviklede årets Danmarksmesterskab i fluekast på Aalestrup Naturefterskole.
Efter mere end 12 års sagsbehandling har Viborg Byråd endnu en gang udskudt en afgørelse om Tangeværkets fremtid. Nu beder Danmarks Naturfredningsforening, Danmarks Sportsfiskerforbund og Vild Med Vilje Ankestyrelsen om at genåbne sin tilsynssag mod Vibor…
Westin har netop lanceret to nye serier af fastspolehjul til kyst- og saltvandsfiskeri – en mindre udgave Westin W4 C‑SW som er oplagt til kystfiskeriet og det lette havfiskeri – samt de noget kraftigere Westin W4 W-SW der er bygget til at kunne deale med…
- Efteråret viste sig forleden fra sin smukkeste side, fortæller Arne Biering:
- Der var godt med vind og støvregn, men det var stadig lunt, hvilket måtte betyde hugvillige ørreder! Jeg kørte derfor til Fyelmose Put and Take i håbet om, at der kun var få …
Jens Bursell har altid drømt om en stor græskarpe, men har aldrig rigtig fået gfjort noget ved det. Men - i sommers blev han enig med sig selv om at gøre noget ved det...
Indlægget NY VIDEO: EFTER GRÆSKARPER I TYSKLAND blev først udgivet på Fisk & Fri…
- Her i dag tog jeg til Simested Å, for at teste en wobler, jeg lige havde vundet i en fiskekonkurrence, fortæller Viktor Stokholm Østerballe….
Indlægget DAIWA OPEN 2026: EN KNÆKKET STANG OG EN KÆMPEHAVØRRED I NETTET blev først udgivet på Fisk & Fri.
Den 22. september er der høringsfrist for den nye Vildskadebekendtgørelse, der kommer til at udgøre fundamentet for reguleringen af skarver i de kommende år. Som du har kunne følge med i her på fiskogfri.dk, så…
Indlægget FISK & FRI: HØRINGSSVAR TIL …